Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Utslag

Kategori: Allmänt

Denna veckan började för min del med en allergisk kris om jag får säga det själv. 
Jag blev helt fläckig över hela kroppen. Tog en allergitablett som jag hade hemma, kanske inte det bästa för avseendet men än dock något. Det blev bättre framåt kvällen men sedan vaknade jag med utslag än värre än dagen innan. Jag stod ut ytterligare en dag i hopp om att toppen var nådd men icke det kunde bli ännu värre. I onsdags hade jag utslag ner på benen i hela ansiktet och på hela ryggen. Läkaren fick ett samtal och smidigt och lätt fick jag komma på öppen mottagning. Det är i princip omöjligt att utreda orsaken om jag själv inte har ett hum om något nytt.. Ätit något bytt tvättmedel eller likande, tyvärr kan jag inte komma på något... 
Fick mig en kur Betapred och det var suveränt. Utslagen bleknade på bara några timmar. Måtte de inte komma igen! 
 
//Karin

Kommentarer

  • Linda Oldin säger:

    Men usch, det låter verkligen inte kul, hoppas att det gått över nu och att det inte kommer tillbaka!

    2013-05-20 | 13:01:37

Kommentera inlägget här: