Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Matvägran

Kategori: Allmänt

Jaha, idag var det en sån dag....Lilla A ville bara inte äta, i alla fall inte det som jag tänkte att hon skulle äta. Till lunch så erbjöd jag en burk Spaghetti och köttförssås, något som hon i vanlig fall äter med god aptit, men idag skrek hon och tog inte ens en tugga. Ok, hon var lite trött men ändå...så hon sov och fick därefter göra ett nytt försök på maten, men icke! Samma skrikande den här gången. Ok fine, vi hoppar väl lunch idag då. Lite senare fick hon en tallrik yoghurt och den glufsade hon i sig med god aptit och ville ha mer när det var slut.
Till middag var det samma sak. En burk mat erbjöds, men icke! Inte heller den här gången ville hon smaka, utan skrek som en galning. Så jag fick ge mig och erbjöd en smörgås lite senare som glatt mottogs och slukades i ett nafs. 
Hm, jag undrar om det är dags för mig att sluta med burkarna nu och ta tag i min egen matlagning istället. För när jag är duktig och fixar mat som passar lilla fröken så äts det i alla fall....och även lite mindre passande mat som grillat kött och potatisgratäng slinker ner med god aptit. 
Tips på bra mat för barn eller bara allmänt god mat mottages tacksamt =)
 
//Linda
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: