Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Förkylning

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev insåg jag, men jag får skylla på förkylningen som hittat hem till oss tror jag. Lilla A var den första att drabbas med feber och snorig näsa. Nätterna spenderades mest springandes mellan min och hennes säng om vi inte sov tillsammans i soffan halvsittandes för att underlätta andningen för henne. Sen var det min och mannens tur med halsont, snorig näsa och hosta, inte kul alls!
Tur att det finns nässpray, Ipren och halstabletter så man klarar sig igenom dagarna och kan sova hyfsat på nätterna.
Idag upptäckte vi även att A fått fler tänder så inte nog med en förkylning utan det ska vara jobbigt för henne med ont i munnen också . Hua, det är inte lätt att vara liten.
Men nu håller vi i alla fall våra tummar för att vi blir friska och kan fira midsommar som planerat tillsammans med lilla Fs familj.

//Linda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: