Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Det eviga plockandet

Kategori: Allmänt

Ni vet det där som man hatar att göra, det känns som att ingen annan plockar undan en endaste pryl i hemmet utan bara sprider ut istället. Man fattar inte hur det kan bli så stökigt trots att var sak har sin plats. DET har jag ägnat mig åt idag. Och inget konstigt med det, det gör jag ju varje dag i viss mån. Men idag var det liksom, roligt är fel ord, men inte betungande. Jag plockade och donade och bakade och pysslade lite under en timmes tid medan Johan och F låg och sov. Och jag blev mest bara nöjd över mig själv över hur effektiv jag var! jippie liksom! 
 
Problemet med att det är så vansinnigt tråkigt att plocka hela tiden borde ju alltså vara att man oftast när man gör det tycker att man har något bättre för sig. 
 
Så skulle jag nu komma på när jag alltid inte har något bättre för mig så skulle jag ju aldrig behöva känna att det där plockandet är en belastning. Jag håller tummarna för att så ska ske och under tiden ska jag försöka tänka bort det och låta bli att plocka när jag har bättre sakar för mig! Som att ta hand om och leka med F! Så det så! 
 
//Karin

Kommentarer


Kommentera inlägget här: