Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Sommar, dagis och skolstart

Kategori: Allmänt

Usch vilket långt uppehåll det blev från mitt håll på denna blogg. Fy skäms på mig!
Sommaren med sommarlovsledigt barn samt lillasyster hemma har tagit all min tid och ork, så när väl en stund över har funnits för att sitta en stund så har jag tyvärr inte prioriterat denna sida så högt. Men nu ska det bli ändring på det!
Om bara en dryg vecka så påbörjar vi inskolningen på dagis(ja jag kallar det fortfarande för dagis..)för lilla Anna. Oj oj vad tiden har sprungit, igår firade hon 15 måndader vår stora tjej. Vad gäller dagis så är det något som jag ser fram emot med spänning. Storebror var väldigt lätt att skola in och tyckte det var jätteskoj, så vi har en förhoppning om att det ska bli likadant även denna gång.
I samma veva så är det även dags för storebror att börja på fritids för att om två veckor börja i 1a klass. Vår stora kille ska börja i skolan på riktigt!!
 
Sommaren har annars bjudit på en tripp till barnens mormor och morfar i Gästrikland, ett besök av min syster, 70-årskalas för barnens farfar, 30-årskalas för Karin, mycket lek med kompisar för storebror. Glass, grillkvällar och trevligheter har varit ständigt återkommande inslag under sommaren =)
 
Men nu lider ledigheten mot sitt slut även för min del. I September är det dags att återgå till arbetet och vardagen med att pussla ihop jobb, skola och dagis. Det är med lite blandade känslor som jag återgår till jobbet. Det har varit en härlig tid hemma med Anna och att kunnat ha båda barnen hemma hela sommaren har varit mysigt. Men vardagens rutiner är inte att förakta heller och jag tror att det kan vara nyttigt att komma in i lite nya sådana nu igen för oss alla.
 
Men än har jag en månad kvar att njuta av och jag hoppas att det underbara vädret håller i sig ett tag till!
 
//Linda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: