Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Vårkänning

Kategori: Allmänt

Igår var första dagen på detta året som jag kände att nu är det verkligen vår, i bilen stod det att det var 18 grader ute och även om det blåste en del så vägde vetskapen om att det står 18 grader tyngre än att det egentligen bara kändes som 13 grader.
Barnen skulle vara hos farmor och farfar en stund på eftermiddagen när både jag och mannen skulle på möte och där utanför så hade myrorna vaknat i stacken, det myllrade av myror, och för mig är detta ett säkert tecken på att våren verkligen är här.
 
Det tråkiga för dagen är att hunden inte mått så bra under natten, han har varit orolig, vankat av och an och gnällt till de gånger han lagt sig ner. Kl 02 var jag upp och släppte ut honom för att se om det skulle hjälpa men icke. Och nu på morgonen så verkar han tyvärr inte särsklit mycket bättre..Han ligger iochförsig och sover i skrivande stund men det tog honom väldigt lång tid att komma till ro och lägga sig ner. Hoppas detta går över under dagen för ett veterinärbesök är inget jag känner för just nu.
 

/Linda

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: