Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Egentid

Kategori: Allmänt

Just idag och just nu känner jag ett stort behov av egentid. Nu har det varit väldigt mycket runt omkring ett tag så jag har gått på helspänn mest hela tiden och inte kunnat slappna av och ta det lugnt på väldigt länge. Men idag var det en betydligt lugnare dag med både pigg hund och barn som mått bra och varit glada så då har jag tillåtit mig själv att slappna av lite och reflektera över vardagen som den ser ut. I och med detta så infann sig behovet att få vara själv och kunna göra vad jag vill, och detta hels nu på en gång. Men hur enkelt är det egentligen....
Hur gör ni med egentid? Brukar ni som har barn och familj få eller ta er tid att göra exakt vad ni själva vill för en stund när behovet infinner sig? 
 
/Linda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: