Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Hälsoutmaning 2014

Kategori: Allmänt

Min kille driver ett gym som varje år har en Hälsoutmaning vilket innebär att man under en månads tid ska äta så bra kost som möjligt och se resultat på sin träning och sitt mående. För utmaningen gäller Paleo. Så också iår. 

Förra året var jag inte mentalt förberedd och såg ingen anledning till att vara med men som sambo blev jag indragen ändå. Det blev inget av någon Hälsoutmaning utan bara dåligt humör förra året.... 

Iår känner jag en större motivation. Och ska absolut ge det ett ärligt försök. MEN det ska vara på mina villkor. 
Så min utmaning kommer att bli att röra på mig mer. Idag är min träning helt obefintlig. Jag kommer att rätta mig efter kosten med några få undantag. Bl.a kommer jag att äta upp den yoghurt som finns i kylen trots att utmaningen börjat, ett ekonomiskt bortfall pga av en omlagd kost det kan inte jag se som rimligt. 
Jag kommer inte att tacka nej om jag blir bjuden av vänner på mat. 
Mat för mig är näst efter att bli mätt en social aktivitet. Att tacka nej till någon som ansträngt sig för min skull är oartigt och finns inte i min värld. 

Absolut hade jag haft en kropp som inte tillät så hade kanske även det varit motiverat. Men som jag ser ut idag så är det inget problem. 

Jag hoppas att ni kan tänka er att läsa en liten rapport då och då här om hur det går och vad jag kommer fram till 

Var med mig om ni har lust! Sätt upp några egna mål och så  kör vi! Hejja oss!! 

//Karin 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: