Anna & Frida

En blogg om livet som småbarnsförälder med allt vad det innebär.
Vi är två mammor med just små barn som kommer att dela på ansvaret för att ord kommer på pränt på den här sidan. Skratt och gråt, allvarligt och allmänt struntprat utlovas.

Dålig kväll

Kategori: Allmänt

Usch, ibland känner jag tyvärr att jag inte är världens bästa mamma. Ikväll är det en sån kväll. Jag känner att det enda jag gör är tjatar från morgon till kväll. På morgonen tjatas det för att fp på kläder och komma iväg i tid och få med allt som ska med. Både barnen och mannen tjatas det på...och sen efter jobb och hämtningar på skola/dagis så tjatar jag för att få alla att äta, läsa läxor, och komma i säng i bra tid. I vanliga fall så somnar Anna rätt lätt men ikväll tog det 1,5 timme samtidigt som sonen hade sina åsikter kring läggningen. Detta resulterade i en grinig mamma som nu tycker att det är riktigt skönt att ha soffa och tv för sig själv eftersom mannen lägligt valt att ha grabbkväll just ikväll och slapp undan allt knöl och gnäll. 

Så nu har jag gnällt, så nu känns det bättre, eller så beror det på att det blev lugnt i huset ;) 

Är det ok att inte vara världens bästa mamma ibland? Hur gör ni för att varva ner när allt inte flyter på som det ska där hemma? 

//Linda 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: